Dnes je streda, 30.november 2022, meniny má: Ondrej, Andrej
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Spávate nahí?

júl 26, 2022 - 16:00
Letné horúčavy mnohým pôsobia bezsenné noci. Aj keď sa oproti dňu trochu schladí, tropická noc nám po pekelnom dni veľkú úľavu neprinesie. Spánok bez oblečenia nám údajne pomôže oddýchnuť, ale aj znížiť stres. Niektorí veria, že pomáha schudnúť. Je to naozaj tak?
Foto: 
shutterstock

PREČO ODHODIŤ PYŽAMO

Teplota predstavuje dôležitý faktor pre kvalitu spánku. Spánok bez oblečenia je jednoduchý spôsob, ako udržať teplotu pokožky na nízkej úrovni bez toho, aby ste zmenili teplotu v miestnosti. Ak sa pokožka začne čo i len trochu prehrievať, je pravdepodobnejšie, že sa zobudíte príliš skoro. Prehriatie môže vytiahnuť vaše telo z dôležitej fázy hlbokého spánku, ktorý potrebujete, aby ste boli počas dňa v strehu. Prospieva to aj vašej emocionálnej stránke a pomáha zlepšiť vzťah k sebe samotnému, tým pádom budete celkovo viac v pohode. Keď sa zlepší kvalita vášho spánku, budete sa počas dňa cítiť menej unavení a to má opäť pozitívny vplyv na vaše fungovanie počas dňa. Spánok pri nižšej teplote tiež spôsobuje, že telo produkuje viac hnedého tuku. Tento tuk naštartuje váš metabolizmus spaľovaním krvného cukru a uloženého bieleho tuku, aby vás udržal v teple. Je dokázané, že vysoké hladiny hnedého tuku môžu znížiť riziko ochorení, ako je obezita a cukrovka. Neznamená to, že by ste počas spánku vyslovene chudli, ale ak spíte nahí, spaľujete viac kalórií. Organizmus sa automaticky snaží zahriať, preto vydáva viac energie a zároveň by ste mali vydržať dlhšie spať. Viac hodín spánku = zníženie rizika priberania a obezity.

POZITÍVNY VPLYV NA VZŤAH

Účinok na sexuálne zdravie nemožno opomenúť. Ak obaja s partnerom spíte nahí, s veľkou pravdepodobnosťou sa zvýši frekvencia spoločných intímností. Vzájomným kontaktom koža na kožu stúpne hladina oxytocínu, takzvaného hormónu lásky. U mužov sa môže dokonca zlepšiť reprodukčné zdravie. Súvisí to s vyššou teplotou semenníkov. Spaním „na ostro“ majú väčšiu šancu ochladiť sa.

KEDY RADŠEJ V PYŽAME

Nahé spanie má viac prívržencov ako odporcov. Je ľahšie nájsť argumenty, prečo spávať bez pyžama ako s ním. Ale nájdu sa aj nevýhody. Predovšetkým hygienické dôvody. Predpokladá sa, že sa večer osprchujete, ale aj tak sa počas spánku trením odlupujú čiastočky kože spolu so všetkým ostatným, čo naše telo pokrýva… Počítajte s nutnosťou častejšej výmeny posteľnej bielizne. Ďalší protiargument: človek si v priemere „uľaví“ 15 - 25 za deň a presne to isté sa deje aj v noci. Doktor Anthony Youn tvrdí, že „to nie sú iba plyny“. Ďalšie detaily azda nie sú potrebné. Podľa lekára a jeho vyjadrenia vo videu na TikToku by sme na spánok rozhodne mali používať aspoň spodnú bielizeň. Skrátka a dobre, ide tu o počet baktérií. Kým pre mužov je spanie bez pyžama skôr vhodné, ženám sa naopak odporúča obliecť si na spánok ponožky! Zahriatím vďaka ponožkám dôjde k rozšíreniu ciev, stred tela sa ochladí a teplo sa rozptýli. Pre mozog je to signál, že treba ísť spať. Nosením ponožiek v noci údajne zaspíte v priemere o 15 minút skôr – hovorí štúdia zo seriózneho vedeckého časopisu. Dôležité je, aby vás gumička na ponožke netlačila a nohu príliš nestláčala. Nosením nevhodných ponožiek totiž môžete dosiahnuť pravý opak, teda studené nohy - pokiaľ v nich krv nemôže dostatočne prúdiť. Ako viete, že ponožky nie sú vhodné? Ak po ich vyzlečení na pokožke vidieť zreteľný červený pásik.

CHLAD A ZDRAVIE MOČOVÝCH CIEST

Spánok je dôležitá aktivita a dvojnásobne tu platí – každý nech spí tak, ako mu je príjemné a pohodlné. Ak sa bez pyžama cítite mimo „komfortnej zóny“, spite v ňom, aj napriek odporúčaniam odborníkov. Aj zdravý rozum predsa hovorí, že kto je náchylnejší na prechladnutie, môže ho „schytať“ práve týmto spôsobom. Keď sa v noci zobudíte „odkopaný“ a trasúci od zimy ako osika, hrozia vám nepríjemnosti, napríklad v podobe zápalu močových ciest. Aj keď ide o bakteriálnu infekciu, zápalové ochorenie močového mechúra ide často v ruka v ruke s podchladením, kedy dôjde k oslabeniu takzvanej lokálnej imunity a baktéria má „zelenú“. Chúlostivý problém si žiada účinné a rýchle riešenie. Môže ním byť tradičný rastlinný liek, určený na liečbu miernych zápalov močových ciest. Vyskúšajte napríklad Canephron, ak vás trápi pálenie, rezanie, časté močenie a zvýšené nutkanie na močenie či bolesti v podbruší. Vďaka prírodnému zloženiu sa môže užívať dlhodobo (štandardná dĺžka liečby je tri až šesť mesiacov) a neobjavuje sa toľko nežiaducich účinkov, aké sú bežné pri syntetických liekoch (o prípadných sa dočítate v pribalenej písomnej informácií). Pre optimálny účinok sa počas liečby odporúča výdatný príjem tekutín. Na dôkladné preliečenie infekcií močových ciest sú zväčša potrebné antibiotiká. V takom prípade je rastlinný liek vhodný ako súčasť podpornej liečby. Ak sa vám zápaly často vracajú, modernému trendu „nahého spania“ sa radšej vyhnite. Každé prechladnutie zvyšuje riziko zápalu a prechodu ochorenia do chronického stavu.

- - Inzercia - -